Alicante Day 1

Så som många kanske inte vet eftersom uppdateringen har varit dålig så var vi med spanska klasserna från skolan i Spaninen. Det var nog den mest omständiga resan jag har gjort i hela mitt liv än så länge. Dåligt planerad osv osv. Om man bortser från att vi gick runt hungriga och irriterade hela tiden och som saker var planerade så hade vi riktigt kul på fritiden. Det positiva i resan väger lite mer än det negativa, därför skulle jag kalla det för en omständig men bra resa. Vi tillbringade fyra dagar och tre nätter där. 
 
Första dagen:
Jag sov över hos julia och alla kyrkbybarn åkte med gemensam taxi till flygplatsen. Vi skulle då vara på flygplatsen 4:30 vilket var smärre kul. Eftersom frukosten hade bestått av en skål flingor så blev det pommes och en räkmacka på Arlanda (det var för jävla dyrt). 
Väl i Spanien åkte vi till vandrarhemmet, lärarna va tvugna att splitta på en sovgrupp och det blev såklart vår. Vi packade upp så gott det gick och sedan var det dags att gå upp för Castillo de Santa Barbara. Det var inte särskillt magiskt alls. Jobbigt och uttråkande. 
När bestigningen var över så fick vi åka en ointressant guidad bussrundtur "runt" staden. Inte så himla givande det heller. MEN, fridtiden kom och det var dags att bada i medelhavet. Helt underbar upplevelse att ha med sina vänner. Att tänka för mindre än 12 timmar sen var vi i färglösa Sverige och nu är vi i Spanien och badar i medelhavet med våra kompisar. Fabulöst.
Det sammanfattar första dagen.
 
Bilder från första dagen (alla bilder är tagna från min telefon och redigerade av mig):
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design av Tasnim
Headerbild från WallpapersWide